måndag 19 oktober 2009

Sjukt rolig helg!




Det här var den bästa helgen på lääänge! Framförallt söndagens bravader!
Träningsgänget samlades på Nybyggetsgård och det var spårläggning, lydnad, skydd och massa hundaktivitet hela dagen. Yvonne och Benny bjöd allihopa på ärtsoppa och givetvis intogs det ENORMA mängder kaffe! ;-)
Det är så gött med vår lilla grupp, fullt ös medvetslös och alla är super goa och glada! Underbart!
Eftersom jag var utan hund så blev det spårläggande, lydnad med Polo och att agera kameraman i terrängen när manmma spårade med sina gamlingar. Något som jag bittert ångrade när jag insåg hur vegetation såg ut. Men det var bara att bita ihop och hänga på i detta hypade tempo!

Jag passade på att prova Yvonnes lilla (NOT!) häst Ziczac, vi hade lite utvecklingssamtal och jag fick återuppleva min ungdom till häst. Bock och språng med en schyst avsittning när han gjorde en snygg stegring, ack så förvånad han blev när jag redan stod bredvid honom när han väl kom ner och satte sig på skinkan.
Sen tog jag och mor en härlig ridtur och det är som vanligt förenat med livsfara när man tar med sig Rose Hedman ut. Helt plötsligt har hon satt av med sin häst, lite bokstavskombination där, hon ser en fin galoppsträcka... vips så är hon väck!
På tordag så kommer Samson så då kan jag vara med till helgen iaf:-)

2 kommentarer:

  1. hi hi.du såg ju ut att vara född på hästryggen.(Ziczac som bäst gillar att ha sin mamma på ryggen) och du redde rutinerat ut situationen.
    Blev varm om hjärtat när jag såg dig o mor rida iväg.mys pys
    tack för en trevlig söndag
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. Avsittningen var kanonsnygg, jag är grymt imponerad. Vilka oanade talanger du har.. Hoppas vi ses snart igen.

    Kram från oss alla

    SvaraRadera