lördag 24 oktober 2009

Filosoferar lite över mitt hunderi

Ännu en dag har gått och jag sitter och filosoferar lite över mitt hunderi...
Vad är målen och i vilken ordning vill jag ta dem? Hur tänker jag ta mig dit med Samson? Hur ser vår relation ut? Vad ska vi jobba på?
Just nu så känns det jättebra med min lilla kille, visst märks det att husse och han kört sitt eget rejs i södra Sverige, men inget som är svårt att fixa. Ska bara göra klart för Mr att det är allvar på hemmaplan;-)

Lite planering och med stödet från mina underbara träningskamrater och familj så ska det nog inte vara några problem att nå ett par av alla typ tusen mål jag vill nå:-)
Med mål vill jag poängtera att jag inte bara menar tävlingsresultat!

Idag var det spår, lydnad och lite "skydd" på schemat och en något liten träningsgrupp samlades i Kungsängen (Tysklandsresor med alkoholshopping inför bröllop och IKEA plockade några medlemmar;-) ) , Utter var den enda som körde skydd, men jäv*ar vad bra han gick!
Samson fick träna bevakningsposition med figurant och boll, japp en lycklig liten kille var han:-)

Sen blev vi förhörda av Militärpolisen och efter detta kom Uffe The Man förbi i sin monsterbil och tjata lite, UNDERBAR människa! :-)

Efter det så gick jag och Sammyboy en rejäl promenad och tränade på att bli viltrena... ;-)

Neh nog om dagen! Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar