måndag 27 juni 2011

Tillbaka till verkligheten!


Tillbaka i verkligheten efter ett gediget midsommarfirande med massa spännande och delvis udda inslag, men så blir det ju i vårt sällskap. Inga konstigheter het enkelt.

Idag så blev det träning på kvällen, den första på länge och samvetet som gnager är enormt! Men har min inte inspirationen så har man inte :(
Samson har stått i flera dagar och jag plockade fram elitrutan och han gjorde ett galet bra jobb! Fanns inget att klaga på. Gudomlig fart och jag är så nöjd med hur han verkligen tar i i alla starter och i alla ställanden!
Malin hjälpte till med att lägga ut apporterna i dirigeringen och han har bra teknik, jag har kört stenhårt på att han ska söka sig lååångt ut när han vänder om för antingen höger eller vänster. Så det blir som en båge in mot apporten. Han har ju inte tagit mittenapporten sen i vintras, men med den här tekniken så kommer han aldrig på eller ens i närheten av den. En försäkring från min sida. Så det blir som att han gör en volt och enda gången han är nära den är när han har full spätta in med rätt apport och då kan han som max kika till men har aldrig tänkt tanken att plocka upp eller byta den han har.
Sen tabubelade jag mittenapporten ganska tidigt i träningen så nu behöver jag bara dra ett andetag så tänker han om om det skulle bli galet, kul på tävling för domarna blir jävligt tveksamma om de ens ska dra det som ett DK ;)
Sen körde vi en "titta"-övning och det slutade med att Malin och Sanna kunde stå och hojta på honom men han släppte mig inte med blicken trots att jag stod på 20-30 meters avstånd. Malin tränade rutan med Zandor -Samsons favvomoment- och han kikade inte ens. Känns bra inför kommande äventyr i Norge mm :)
Hann med Zätat och och inte ett någon tvekan i skiftena, men sättandet har halkat efter lite igen så där får vi påminna om tekniken framöver. Men fjärren satt som en smäck, han var lite laddad i början trots att vi hört 20 minuter redan. Det finns alltså EN nackdel med uthållighet :D

NU har nedräkningen börjat mina vänner och imorgon så över en lång väntan över om jag har tur, om bara för en liten stund... Men iaf! :)

6 kommentarer:

  1. ROCKA FETT i norge, vi kommer stå över, men håll fanan högt :-)

    SvaraRadera
  2. Neeeeej! Läste det, vad trist! Du ska inte hänga på och hejja då?
    Tror du inte att mycket kan lösa sig tills dess? Ni tar ju elefantkliv framåt hela tiden :)
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Ni är verkligen ett fantastiskt team du och din Samson ♥

    SvaraRadera
  4. Och glömde ju kommentera det här med att dra efter andan :)) Så smart och så klockrent...
    Ska lägga det på minnet :P
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har nominerat dig till Blog Awards 2011, under kategorin "Årets blogginspiratör" :)Hoppas det var ok :))
    http://www.veckorevyn.com/Blog-Awards/Nominera-din-favoritblogg-till-Blog-Awards

    SvaraRadera
  6. MEEEEN vad söt du är! :)

    Kram

    SvaraRadera