onsdag 9 april 2014

En helg full med äventyr och en borttappad spårhund....

I fredags så packade jag in hundar och väskor i bilen och for till Jönköping för att möta upp med Lilla Matilda. Resan ner var rätt mysig, man hinner tänka och rensa huvudet en del så fort landskapet börjar susa förbi...
Plockade upp Matilda och sedan bar det av ut i skogen för spår, lördagen så blev det patrull för pälsarna innan jag rullade ner till Göteborg för att fira världens finaste Anna-Sofia som gift sig med sin Henrik. Kärlek! Det var en supertrevlig kväll och jag underhölls av en ingenjör under middagen som lockade fram nörden i mig! Men kul att veta att det finns fler som glor på alla dokumentärer som finns tillgängliga....
Återvände på natten till Mullsjö och spenderade ytterligare några dagar i sällskap av min lilla lillasyster, träffade även Cia och hann med en sväng förbi mina uppfödare och träffade kennel-pappa Peter och även Dennis. Det blev ett par skratt under helgen helt enkelt!

Men det kanske man kan förstå när man ser det här gänget....



Samson har fått spåra tillämpat och när Matilda har lagt spåren så är det inte direkt raka linjer om man säger så... fantastiskt roligt!
Vid ett tillfälle så hade hon gått igenom där det mer eller mindre svämmade över i skorna bara av att titta på mossan... jag lät linan löpa och släppte den och såg hur den glada lilla svansen försvann bakom några unggranar och jag kommenderade "ligg". Jag hoppade graciöst bort från vätan och gjorde omfattning vänster för att möta upp honom. Då inser jag att jag har tappat bort hunden...
Detta lyckas Matilda givetvis filma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar