måndag 23 september 2013

Spårdrömmen fortsätter...

Jag är verkligen i ett spårmaraton!
Hundarna har fått vila ett par dagar och nu är vi igång igen!


Elsa och jag hade vår första konflikt i spåret, jag har kalkylerat med att den borde dyka upp nu så jag riggade med en lååååång sträcka i motvind med många depåer. Sagt och gjort!
Skrik och panik utbröt, enligt seden som Elsa jobbar efter, ett par meter in på sträckan.
Konflikt är, om den tas på rätt sätt, enda vägen till utveckling enligt mig.
Dock blir jag ALLTID lika förvånad när Elsa drar igång... Kaoset är helt fenomenalt! Sen kan det lika gärna vara över på en SEKUND som på 45 minuter, allt är beroende av hennes motivation...
Men idag höll det i i någon eller några minutrar i taget och varje omgång avslutades med att hon spårade iväg med viftande svans...
Någon gång var hon suris men kunde inte hålla sig och när glädjen och harmonin slog till så hejjade jag på henne och svansen gick ännu fortare.
Samson gjorde 2 km så perfekt som jag bara kunde önska!
Imorrn kör vi igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar