söndag 29 september 2013

Jäklars va bra det går!


Idag fick alltså Samson ett av dessa sällsynta fältspår, helt enligt regelboken ett FH spår!
Det gick galant förutom lite mycket motor i motvinden, de första 500-700 gick i motvind. Han blev till sig av att det var ett tillämpat spår och ville höja näsan och springa. Tur att man har lina!
Första förledningen låg på första sträckan och han noterade den inte ens!
Dock märks det vad skogen gjort med våra vinklat och han vill gärna gena, lixom skarva av sista metern. Han löser ut allt och apporterna kommer hem oxå!
Sista vinkeln så kallade jag in honom när han skarvade och sa åt honom att spåra om med mig bakom. Ja jäklar så är han så noga så noga... Inte en centimeter fel!
Att man ska behöva vakta honom så pass! ;)
På sista sträckan löste han ut förledningen och vi kom i mål helskinnade!
Uffe gissade att vi skulle fått "höga 80" och det gjorde min dag!
Jag kommer bli så stolt OM vi levererar ett godkänt resultat till helgen!
Med så lite tid på fälten så är det kanske lite mycket att begära. MEN jag hade blivit så glad!

Tessan körde premiär som spårläggare, inte illa! Det ÄR svårt att hålla reda på vinklar och sånt, men Samson är pålitlig iaf! Tack tjejen!
Tack för sällskap och förledning Uffe!
Ni andra....
Håll tummarna!!!

Senare...
Nu har jag även tvättat släpet i halvmörker... Kan bli spännande att kliva ut och se eländet imorrn... ;)

Sleep tight everyone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar