måndag 19 augusti 2013

Redo för en ny vecka!

Jösses vilken helg!
Supertrevligt med ett par övernattningar hos mormor, figgande på MH och inbjuden till träning på söndagen.
Har hunnit spåra med Samson och köra en patrullstig, vilket blev en ringklocka!
Ett par från Bro-Håbo engagerade sig i oss och det var verkligen ett sånt tillfälle då det är så extremt givande att träna hund!
Mycket tankar utbyttes och skratten var många. Love it!!!
Fick beröm för mitt figgande och frågan om man fick hyra in mig. Kul!
Givet så hann jag förbi Eskilstuna Hundcenter och shoppa loss.
Nya Hurrta selar och halsband till båda, ännu ett Hurrta-täcke till Samson samt en uppdatering på kon-fronten!
Väl hemma igen så städade jag släpet och rättade in de nya grejerna.

Ikväll blev det lydnad för Elsa och spår igen för Samson.
Ikväll var jag salig kan jag lova!
Inledde med att spåra ca 600 meter och då får Samson en ljudmarkering. Jag stannade och förstod att det var gänget (Zandor och Malin i spåret och i bakvattnet kom Sanna, Stefan och Eli) som närmade sig. Tänkte att jag skulle släppa iväg dem då jag och Samson inte störde dem. Men ljudet kom närmre och plötsligt stod vi nos mot nos mer eller mindre. Medan Zandor körde probleminventering så manade jag på Samson. Han tog upp spåret igen och trots att Zandor väääääldigt gärna ville hälsa och flåsade honom i örat så spårade han vidare. Mot trion!
Sanna frågade om de skulle flytta på sig men jag sa att de kunde stå kvar. Mest för att jag inte längre var ett dugg säker på vart spåret gick....
Samson spårade SLALOM mellan trion!!!
När jag efter nästa gran klev förbi en av mina snitslar så brann det i hjärtat!
VILKEN hund!!!
Vad har jag ens gjort för att förtjäna ett sånt här nöje? Lycka!!!
Det blev snabbt mörkt men jag hade bestämt mig för att hålla RÄTT tempo och efter en konsultation med mamma så åkte böttchern på och det gjorde skillnad! Verkligen!
Så lite under 45 min tog det att spåra 1,5 km, PERFEKT tempo! Bra jobbat Jeanette!
30 min per kilometer är målet och bättre blir det nästan inte...


Imorrn är det spår och startövning på schemat tror jag...
Elsa får fortsätta på apporteringarna och att trampa långt ner på A-hindret! Jävla Idiothund! Hon gjorde flera superfina övergångar och på kommandot "trampa" så trampade hon så fint låååångt ner på hindret, flera gånger! Sen sket det sig och från stillastående så HOPPADE hon hindret istället för att klättra!

Bättre lycka imorrn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar