lördag 22 januari 2011

Hoppas bli piskad imorgon oxå!

Det var längesen jag åkte från en träning och var så här nöjd, laddad till tusen inför morgondagens pass -såååååå djädra nice!-
Samma spår imorgon och nu är det ingen återvändo!!!
Jag måste hitta tiden och energin att hålla i det här nu... Det är ju trots allt ett sätt att faktiskt komma undan från vardagens allvar och allt som är så nytt och energikrävande.

Inledde dagens första pass med förväntan, ingjuta lite minnesbilder i skallen på min lilla -?- gris, sen blev det positions kontroll och jag blev brutalt varse om hur illa det blivit på den fronten efter andra passet och tog tredje passet till att jobba med detta.
Bibbi var en pärla och petade på mina belöningar och ställde mig lite på plankan när det gällde mina förbannade DK som jag byggt upp... Vi är grymma på förflytttningar åt alla håll -kanske liiiten brist i vänster där rumpan kommer in bakom mig... men det jobbas på!- men that one has backfired om man så säger... Filmen avslöjar detta ganska kraftiga snedsteg som vi gjort i träningen... Hua! Men vad vore hundträning om det inte fanns saker att jobba på? :)
Tackar för stöttningen och hoppas bli piskad imorgon oxå! ;)

Älskar den svängen jag är inne i nu, mera mera tack!
Hoppas jag överlever kommande vecka då vi är ensamma hemma, hoppas att det går hyfsat smärtfritt och att lägenheten håller ihop eftersom lilleman kommer ligga hemma lite då...



10 kommentarer:

  1. Najs!! Skönt med en paus och känna att man längtar, eller hur!! Ha de gött!!

    SvaraRadera
  2. Får massor av inspiration och skulle såååå gärna nån gång ha en schäfer och jobba från vecka 8. Nelson kom ju hit 9 mån gammal och mesta tiden har gått åt att få honom att bli en fungerande kille. Han har så mycket i sig. Att se filmer så här betyder för mig enbart inspiration och jag jobbar mer och mer med honom men vi ligger långt efter men han är och kommer alltid att va min allra bästa kompis.
    Lycka till / Ulf

    SvaraRadera
  3. Det är ju det som är deras främsta uppgift Ulf ;) Vara våra bästa vänner och vår själa-vård :)

    Samson är mitt allt, dock så håller inte husse med...
    Men det kan bero på att när Samson är med honom så tillhör utfall och monsterfasoner vardagen, men med matte så vet han att det är förbjudet och man vill inte att mamsen blir besviken på en så han håller sig på mattan. Även om jag måste påminna honom iblend när man ser att tanken letat sig in i huvudet.

    Han är som en SL-buss säger de som förstår sig på hund, men det har jag aldrig upplevt själv ;)

    Kul att du får inspiration! Det är målet med våra filmer, allt är en strävan mot det bättre! Man blir aldrig fullärd utan man står på tröskeln till ett universum när det gäller hunderiet. Det kommer jag ALLTID att göra, härligt va!!? :)

    Det gäller bara att skapa en egen väg genom hundlivet och vara beredd att lyssna till alla, för på vägen finns det så många guldkorn som man ska tillvara på! Oavsett vem som säger/tycker/önskar/frågar så kan det vara den som tar dig till ditt mål om det så bara är att bidra med en liiiten detalj.

    Lycka till med din kille! .)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Heja Jeanette.
    Har av olika anledningar(snö, is, sjuk, ingen inspriation,mm.) inte tränat tillsammans på länge. Tittar på filmen och är sjukt j.ä.la imponerad. Vad ni har jobbat..
    Kanon....
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  5. Tack Kicki!
    Vi är många som haft noll inspiration, men efter dagen så känns det som jag kan komma tillbaka på banan... Hoppas jag :)

    Men Samson blev naturligtvis magsjuk idag... så nu blir det vila... :P

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det ser riktigt snyggt ut. Blir lite impad över dina helt om där du fortsätter och backar.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att ni är en fröjd att titta på! Vilket ekipage ni är!

    SvaraRadera
  8. Ser U T M Ä R K T ut som vanligt! När ska vi boka in genensamma tävlingar?

    Kram

    SvaraRadera
  9. ALDRIG! Har slutat tävla! ;)

    Nej men jag måste få en överblick av momenten (har inte ens lärt in alla och ännu mindre tränat på gruppmomenten...) och träna lite på alla så ska jag göra en utvärdering av mig själv och Samson...

    Man kan väl uttrycka det såhär:
    "Han har inte alla indianer i kanoten..."

    Kram min Lilla My

    SvaraRadera