lördag 5 mars 2011

Charmoffensiv på jobbet av Britney, Pedro och Wille.

"Tur för sig stumpan att jag fick behålla min manliga mustasch!"

"Okej, om vi säger såhär då..."
[Tjejen som kan sälja is till eskimåer]


"Det här kanske är lite krasst... men borde inte du klippa dig?"
[Korianderögonen har nu sett till att jag är snaggad...]


Så var ännu en lördag till ända! Imorse ringde klockan [den väljer sina dagar väl] och så bar det av till jobbet, det stod klippning på schemat och idag var det charmoffensiv av stora mått! :)
Först ut på banan var Wille, en bestämd liten kille men som smälte även han när han insåg att det var djävulskt lönsamt att samarbeta. De flesta brukar inser det och andra snabbare än vissa, Wille som tillhör terriersläktet såg sin chans att briljerade på trimbordet och viftade på sin lilla råttsvans [som den blev klippt] och la huvudet på sne och försökte sig på telekinetiska konster gällande godisburken. Kan man inte vinna fajten om att bli klippt eller inte klippt så... just pick another fight! :)

Nästa tös in på plan var en tjej med sådana där korianderögon [det går inte att INTE falla för sådana] och under 1,5 timmar så fick jag se trix efter trix och när jag vände mig om för att byta sax eller skär så fick jag en utskällning [Hon kopplade rätt fort att det var på samma plats som godiset fanns och såg till att göra sin röst hörd..].
Sen dansade jag och Britney runt i stallet till "Baby one more time" medan vi väntade på badvattnet och det kan hända att hon hängde med upp på en kaffe medan vi väntade på husse och matte... Hon åt mest godis och drack en slurk vatten, kaffe är ju bara 16 kända gifter och inga näringsämnen... Kändisar är ju hälsosamma. ;)

Sist in på banan klev en liten Ferdinand [Pedro], svårcharmad men med en rejäl dos övertalning så kom två svansvift åt gången. Men varje gång så slutade han tvärt och kikade på mig under lugg som om att han sa "Tro inte att det är till dig... Jag luktar som en tjej... Min päls är borta... Bäst för dig att matte kommer med ett täcke med luva innan jag lämnar stället... Fan."
Men det stod snart ganska klart att badet var en höjdare [massage utan dess like] och han stod och steppade och jazzade runt med rumpan och knorrade av välbehag när jag spolade rygg/rumpa... Killar alltså! ;)

Tänk om folk skulle se en på jobbet, det hade inte rått några tvivel om att jag hade fått skjuts till psykakuten. Jag pratar med hundarna och svarar i deras ställe, skrattar åt våra roliga diskussioner och skämtar om deras nya frisyr.
Men som sista kunden sa när vi stod och skrattade åt hennes hoppande Ferdinand; "Jag tror hundarna trivs här"
Det är nog så, för även om de tycker att klippningen är hemsk [som vissa gör och andra älskar det] så är det allt som oftast mycket bra energier och de slappnar av.
De som är stammisar studsar ju in om och om igen, fulla av förväntan :)

Vilket jobb man har, snart drar kurserna igång och då lär det inte bli tråkigare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar