måndag 2 juni 2014

När man jobbar med en "problemgrupp" måste man....

...vara TYDLIG tydligen... ;) :D

I dagarna så har det trillat in så otroligt fin feedback från deltagarna från i torsdags, en gick rakt ut på tävlingsbanan och kammade hem så nära full pott som det går att komma!
Andra har gått ut och bemästrat träning och magkänsla PRECIS så bra som jag visste att de skulle göra! De bara kör och tänker själva! Snart kommer de välja en egen väg genom djungeln av träningsmetoder och tankar och jag bara varnar i förväg för en bunt med ekipage som kommer briljera! Grymma förare!
Imponerad är bara förnamnet!

Fick perfekt konstruktiv kritik som jag ska ta med mig och det märks vilken skillnad det är att jobba med "problemhundar" i grupp istället för enskilt. Jag pratar om tydlighet, ärlighet och magkänsla när man jobbar med "problem" med sin hund och det förstnämnda är något jag själv måste bli ännu bättre på i "problem-gruppen". 
Att när det är trötta huvuden så måste jag bli ännu tydligare och få med mig alla i gruppen. Nu var det lätt att förklara i efterhand eftersom jag har teorilektionen att bolla mot, men efter 8 timmar med problemlösning och rätt mycket teori gör att man lätt blir trött i kolan och man kan omöjligt ta med sig allt som sägs.
Några sms från flitiga deltagare ser ni nedan. Det har trillat in härliga rapporter och utöver att deltagarna visat på nytändning så.....



...det många förare runtom i landet som eftersöker en ny kurs och jag önskade att tiden fanns att hjälpa alla men tyvärr så är det bara 24 timmar på ett dygn...


Men jag ska lösa det! 

Till er som ska gå kurs eller som funderar kring metoder, hur man ska göra vissa saker eller vice versa... Till er vill jag bara ännu en gång säga att vilken metod ni väljer är upp till er! Lyssna på magkänslan och ifrågasätt ALLTID! Få förklaringar från instruktören och bestäm själva hur ni ställer er till dessa.
Möt allt med ett öppet sinne och inse att alla vägar leder till Rom!
Passar det dig och din hund och magkänslan säger "KÖÖÖÖR""!" så tveka inte!

Nu ska jag skriva på min sista tenta någonsin, njuta av att sommaren är här och fundera på om jag blev förföljd idag... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar