torsdag 7 november 2013

Vi ger blodbadet en vecka till!


Samson fick ju rotfylla sin hörntand, i samma veva skar man bort massa tandkött. Så mina Heffaklump som vi mobbat för hans små tänder fick helt plötsligt normalstora tänder.
Veterinären sa att han hade överväxande tandkött och man valde att skära bort det.
Men det är lite stökigt med läkningen och som häromdagen så bar han sin lilla larv och sen låg han och smackade i BIA-bädden. Då blödde det och det ser ju alltid mer ut än vad det antagligen är i munnen.
Igår så kom han in och lämnade bloddroppar längst golvet när han sprang till sin älskade fodertunna för att tjata om middag, ett evigt smackande följde under kvällen och jag funderade på vad han kunde ha hittat på. Han sitter ju oftast som Fredinand i slänten så vad han burit på eller om det är så att han mot alla odds har lekt med Elsa...? Jag vet inte.
Blodbad var det iaf!
Men jag ger detta en vecka till, det har ändå läkt en del, och har det inte läkt efter det så tror jag att man måste sätt in någon form av behandling.

Men inget skydd eller inget lekande med saker som tänderna kan sjunka in i.... Alltså inte heller något lekande med eller mordförsök av Elsa.

Tråkiga veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar