lördag 4 maj 2013

Uppflyttade och en andraplacering! Grymma hund! Kärlek!

Igår så ringde jag Uffe och frågade lite fint om han skulle kunna köra en budföring med mig medan vi var ute på spåren idag. Samson är helt grön på det momentet och planen var att hinna presentera det för honom så vi iaf skulle hamna under betyg. Han går ju på rapporten så detta skulle bli som en grundövning tänkte jag. Framförgåendet hade vi kört på promenaden i torsdags... Det borde räcka... Typ...
"När kan du va på klubben?" frågade min gode kamrat och 18:30-19:00 så lärde vi Samson både budföring och framförgåendet.
Idag så rev vi helt sonika av appellen utan att ha tränat ett skvatt.

Spåret trodde Samson var en patrullstig och slog ut höger och vänster innan. Han konstaterade att det enda spår som erbjöds var patrullstigen. Så han slog mer nosen vid flaggan och sen var han verkligen på spåret! Det enda vi fick avdrag för var starten och allt annat var perfekt! 9 och 9,5 blev poängen.

Lydnaden var helt ok med tanke på att alla moment var som en nyhet för Samson, inte lätt med hopp-sitt-hopp när man är tvärsäker på att en apport borde vara inblandad... Sötnos!
Två moment blev iaf inlärda igår kväll och totalt fick vi ihop en medelpoäng på 194.50!
Specialen blev en medelpoäng på 80,75!
Totalt 275,25 poäng och uppflyttade!

Vilken hund jag har! Snacka om att ALLTID ställa upp!
Inte illa pinkat av en medelmåtta till vänstervarvare! ;)

Av 8 ekipage knep vi en säker andraplacering och med oss hem kom massa fina priser!

Tack Järfälla BK och alla som arrangerade en kanontävling! Silvana som bästa TL EVER! Tack till Matte Johansson och Susanne Gehnich som dömde! Helena som tog emot hundar och Sara och Maria i köket!

Nu är det nästa äventyr som gäller!




12 kommentarer:

  1. Superduktiga är ni !! Jättegrattis.

    SvaraRadera
  2. Ni är inte kloka! Hur blir man så bra på allt?!
    Stort grattis <3

    SvaraRadera
  3. Haver man sett ! Grattis !

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! Vad kul =D

    SvaraRadera
  5. Ni är ju grymma! Stort grattis!

    / Veronica & Hobbe

    SvaraRadera
  6. Tack alla puddingar för era goa och snälla kommentarer/mail/mess! Det värmer så gott och jag kan bara säga... JAG ÄLSKAR MIN HUND! <3

    Kram på er!

    SvaraRadera