torsdag 29 juli 2010

Grattis Samson! Två jordsnurr idag!

Vi redigerar vårt inlägg och uppmärksammar att världens bästa hund faktiskt blir hela TVÅ år idag!
Vad har vi hunnit med sen dess? Ujuj listan är lång och än så länge så stoltserar vi med att ha tävlat tre dagar på raken med start på 10 månadersdagen och införskaffade LP1, två första pris i lkl 2, sen BH-prov, sen kom LP2, efter det så slängde vi in ett första pris i lkl 3 och därmed uppflyttade i lkl elit, en vecka senare så skrapade vi ihop till ett till första pris och nu körde skyddet igång ordentligt vilket resulterade i IPO 1 med kanonpoängen 96 på spåret, sen sa snålheten att vi skulle testa en 2:a istället för en till 1:a och vips så hade vi IPO 2, sen drog patrasket på korning där vi imponerade rejält med ett kanontest på 499 poäng och Samson har numera på papper att han är en rejäl schäfer med riktigt imponerande egenskaper.
Sista men inte minst så är han ju mammas gris... Min älskade hund...
Jag vet inte hur många gånger jag ska tacka Peter och Lottie som för två år sen fick ett samtal från min mor som efterlyste en vettig hund till sin dotter som satt och grät av besvikelse i en bil i Norrtälje efter att ha haft olika hundar på prov, även om de var fina och underbara så skulle de inte hålla måttet i slutändan och orättvisan som väntade om jag hade behållt ngn av den hade varit stor.
Men vid det tillfället så skulle Skrållan paras med Hector och Peter sa till mig att komma ner och kika, det var då jag såg ett tjockt litet marsvin krypa omkring i en valplåda och kampa med syrrans svans... Tjock som en julgris var han och viftade frenetiskt på svansen så fort man rörde honom... Kärlek...
Tack för min fina hund... Jag gör vad jag kan för att förvalta honom...
SSM är annars avklarat, en besvikelse på många sätt då Schäferhundklubben varit luddiga i sin information till deltagarna, tråkigt med tanke på alla gånger jag dubbelkollat och varit i kontakt med dem och SKK. De regler om gällde förra året då Samson utan problem ställdes med intyg gäller inte om en tysk domare dömer, punkt slut. Då blir det inget betyg och sist i ledet.
Alla förberedelser helt i onödan, att klockan ringde 03.30 för att cykla, eller alla simpass där man fått stå och föna hunden så han inte skulle ruttna i slutändan...

Men trots detta så hade jag en kanonvecka med mina underbara vänner, tack finaste för en härlig vecka och för allt stöd!

Tack Peter och Lottie och ni andra som fanns på plats och hjälpte till och stöttade när ilskan och tårarna brände... Förlåt för att vi förstörde uppfödargruppen och för att ni förstod vår orättvisa.

Bilderna är stulna från Kennel Tingsberget och det får jag be om förlåtelse i efterhand, sorry Kjell och Kicki! Men vem kan låta bli så fina bilder??

Titta in på deras hemsida så finns bilder från hela veckan!

Min premiär som handler...
Quincy "lillsyrran"...
Peter... vår uppfödare... Så som han är... -skrattar-

6 kommentarer:

  1. Ja fy vilken besvikelse!!! Klart att man blir arg och ledsen..efter allt jobb och förberedelse du lagt ner.. Lycka till i fortsättningen!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja så ledsamt det blir ibland.Vi vet att ni jobbat så hårt för detta.Det blir nya tillfällen.Ni är ett härligt ekipage och det är det allra viktigaste.Det är just tiden som man lägger ned på förberedelser inför stora arrangemangsom gör att det kan kännas extra hårt men den konditionsträning ni lagt ned blir ju perfekt nu inför tävlingssäsongen i höst.Han var i absolut kanonform,bättre än någonsin.Vi blev väldigt glada för ditt fina mail till oss,där du trots allt tackar för en kanonhund.Det värmer.Nya tag!!Peter och Lottie

    SvaraRadera
  3. Fy f-n vad man blir besviken, MEN tänk på alla extra bokstäver ni har framför kennelnamnet =). Ni är SUPERDUKTIGA och jag är så stolta över er!!!

    SvaraRadera
  4. hej jag beklagar det som hende dumma dommare så synd om dig han är ju son fin hund ha det bra endå

    SvaraRadera
  5. hälsningar millan

    SvaraRadera
  6. Grattis till Samson :D
    Alltid tråkigt när sådana saker händer... speciellt när man jobbat för att kolla upp de 100ggr. Vi får ändra lagen helt enkelt :D

    SvaraRadera