tisdag 6 juli 2010

Sprang som en mentalpatient!

Lillebror...

Med nya koner så körde vi rutan, inget gratis här inte min kära gosse! Samson fick psykbryt och sprang som en illbatting för att hitta den väl -i hyfsat höft gräs- gömda rutan.
Jag korrigerade honom och påminde honom att man ALLTID springer rakt fram och LÅÅÅÅNGT som man ska hitta den,har funderat på vårt träningsupplägg och efter min genialiska fälla förra veckan så insåg jag vad den lilla skiten pysslat med på tävlingen... JÄV*A HUND säger jag bara!
Men skam den som er sig så nu kör vi på igen, han är taggad som tusen så det är en odräglig men ack så härlig kille att hitta på hyss med :)

Vårt fredagsäventyr har jag glömt att berätta om!
Då skulle jag på bio med tjejerna i Kista och svängde in på deras klubb som ligger bredvid och körde Agility, det var hysteriskt roligt! Jag sprang som en mentalpatient och tjoande i stekhettan och Samson var inte bättre han, jag lärde honom slalom, vilket tog ca 10 min -det går inte fort men det går kanon!- och tunneln kommer han ju ihåg sen han var liten.
Sen körde vi ordförståelse och satan vad han var galen, kastade sig utan fruktan för sitt eget liv upp och över på balansgången och klätterhindret i galopp, in i tunneln, hoppade fyra hinder för att kasta sig in i däcken -där han NATURLIGTVIS fastnade- hämtade apporten, in i korta tunneln, över längdhoppet -som han även kallade för en platt trappa- och vidare till slalomstolparna.
Körde studs och tränade spänst som avslutning och skickade sist men inte minst till rutan som jag ställt upp när vi kom in på plan 30 minuter tidigare.

Perfekt sätt att bygga relation och ordförståelse på, hade ingen belöning utöver mig själv och min idiot till jycke var salig i hela 35 minuter... Try this at home kids!

Jag ska försöka fånga honom på bild när han kör slalom, han stänger munnen och lägger in en snus för att kunna koncentrera sig maximalt... -Fullt normal hund!-

Husse och Qwarre är och figgar i veckan, Jonas hade tydligt sprungit på sitt gamla ekipage/kollega från Blekinge så Qwarre får numera husera i Försvarsmaktens släp... -MOAHAHAHAHAHA hälsar storebror!-

Men vi saknar er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar