måndag 17 maj 2010

Frisbeegolf med Hjalle och Heavy

Samson går under namnet Attackhunden på Hundcenter, fri tolkning tillåts!

Kom hem från jobbet och bad Jonas möta mig vid bilen med cykeln, sagt och gjort! Pliktroget stod han där när vi svängde in på parkeringen med cykel och tröja till mig.
Vi trampade iväg i ett friskt tempo -alltså inte värre än att Samson under första kilomtern ansåg sig ha tid att stanna ett antal gånger för att sedan galoppera ikapp...-

Jag drog dock upp tempot när han hade fått upp värmen -läs när jag hade fått upp hettan- och han låg i bra trav rakt igenom alla 6 km som återstod, inte trött var den jä*eln heller.
När vi närmade oss slutet och jag noterade att det rörde sig civila i den närliggande terrängen och funderade kort om det redan var någon form av "säsong" men svaret dröjde inte länge.

-"Hur långt är det egentligen!!?" -"Knappt 30 meter, kasta nu så myrjä*larna kan lämna mig ifred..."

Sen försvann min hund som skjuten ur en kanon rakt ut i terrängen följt av ett lite halvskrämt:
-"HeeeEEjj lillLLa hunden..."
-Killen liknade Hjalle i Hjalle och Heavy men med hans röst förvrängdes till olika tonarter tillhörande en kvinna..-


Instinktivt vrålade jag "NEEEEJ" -tacksam som 17 för att jag varit stenhård på att han ska veta vad nej betyder sen han luffsade över tröskeln hemma hos oss vid 8 veckor- och Samson tvärnitade mitt i språnget med blicken fokuserad på frisbeen som landade lååångt ifrån korgen.
-"Fy fan... det kallar jag pli på sin hund!" Utbrast kastaren häpet och kompisen som gjorde sitt bästa för att plåstra över det hål som lämnats i hans manlighet satte sig snabbt ner på huk och lockade på Samson, men min prins vände snabbt och travade glatt till mig och killarna stod och tittade på oss.
Jag bad om ursäkt och var mer eller mindre högröd av pinsamhet och Samson hade redan sysselsatt sig med att knapra på en pinne så så lessen var han över situationen... -Tack kompis-

Ibland är jag inte jätte glad över min hund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar