tisdag 11 maj 2010

Benson den allsmäktige

Träna, träna och träna...

La till en besöksräknare och blev glatt överraskad över hur många besökare det faktiskt passerar över denna lilla blogg, sen att några av er är inne flera gånger behöver vi inte prata om.. -Näring till mitt ego behövs ibland...-
Idag så sken solen med råge vill jag lova, jag tillhör ju typen som mer eller mindre inte är gjord för sol, max en kvart i hettan sen är det nog! Samson och jag är lite lika på den punkten, dock så han idiot och jag geni. Han vägrar klä av sig sin fruktansvärda päls och jag kan strippa av plagg efter plagg och därmed inte bli överhettad, så snart åker rakapparaten fram igen så han blir av med yttrligare päls... Påminner för varje omgång mer och mer om en strävhårig tax...

Någon som har erfarenhet av att kör B-vitamin spruta? Samma som man kör på hästar?
Han har sjuklig päls... Kul för den som ställer ut men träningsmässigt så är det kasst...

Idag kikade jag på Jonas som figgade för Manges hund Ixxon, han fick slita som en packåsna eftersom den lilla grådvärgen var sjukligt tung att köra. Detta genererar dock i att han måste gå på gymmet oftare -Me like!- ;)
Samson fick komma ut en sväng och Mange kikade på honom, så nu har vi inspiration som ska förvaltas... Han gjorde ett par kanonbevakningar och jag var go och glá när jag gick av plan.
Samson har varit/är i detta nu fortfarande i en inlärningsfas men det är nu dags att skifta fokus lite, allt finns där så det är bara att köra. Behöver lite stöttning på vissa plan dock och där kommer min underbara träningsgrupp och figge -Plastis aka Benson den allsmäktige- in... tur för min del annars hade man ju blivit mental om man säger så ;)

Tänk vilken tur jag har... det är galet...
Nu vill vi bara ut på banorna igen... så gött det är! Nervigt.. Men gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar