fredag 1 maj 2009

Årets första dopp!



Japp efter ett hårt lydnadspass igår så drog jag och hundarna till Ön och badade! Årets första dopp för mina älsklingar och själv så var jag dyngsur utan att ha satt en tå i vattnet, märkligt....

Samson överbevisade sig själv och är nu ännu mer övertygad om att han är en golden, fint... tack Bacci!

My gav mig ett tips gällande inkallningen, hon är en klurare den tjejen! I´m so proud to have a friend like that! Men så märks det på hennes resultat att hon är erfaren och duktig! Kolla gärna in henne på www.kennelblagul.se eller hennes nystartade firma www.hokagarden.se!

Idag har jag lagt två spår och tränat vidare på lydnaden, ujujujuj vad det är mycket man måste tänka på i denna gren... Jag och Samson kämpa lika hårt båda två och ändå så blir det pannkaka titt som tätt! haha! Vi håller på att slipa liggteknik... men det går på röven... på ren svenska... Men men.. om ett par år så...

Spår 1 var 500 steg och 7 vinklar med liggtid på 45 min, löste allt utom en vinkel som han hade lite problem med. Lägger numera bara lite godis efter varje vinkel.

Spår 2 var 300 steg och med 11 vinklar med liggtid på 20 min. Ett impulsspår. Han löste alla vinklar utom en där jag råkade dra upp tempot av misstag... *suck* typiskt mig!
Har avslutat med en slutapport och håller på att köra in "visa" i spårslutet, så han kan visa flera gånger. Börjar se bra ut. Det fungerar dock bättre i köket... men men mammas lilla gris är ju en liten gris ännu;-)

Nu ska vi till skåne!

Tjoho!

1 kommentar:

  1. Det är ju inte mer än rättvist att du har en golden-schäfer, när jag har en schäfer-golden. Snacka om att Bacci & killarna tyckte det var skönt att bada igår (schamponering inte lika kul). Vi får börja vänja de små (?) liven att träna i värmen. Bacci var ju alldeles överhettad i huvudet igår. Vad sägs om lite lydnadsträning efter mötet på tisdag?
    Kramizar

    SvaraRadera