tisdag 30 september 2014

Det där med att INTE jaga vilt.......

Alla vill vi väl ha en hund som kan vara lös i alla lägen?
Som lyssnar och som uppför sig så vi aldrig behöver känna en klump i magen?
Här har ni min schäferhane, en ganska svårdresserad grabb i sina absolut bästa år.
Vi var på promenad innan vi skulle spåra (bästa hjärngympan!) och medan han fastnade på en fläck bakom mig fick jag syn på rådjuren i trädgården.

Upp med mobilen för att filma vårt möte med Bambisarna.


https://www.youtube.com/watch?v=vxWRW33BxBo



Jag vet att det nästan låter äckligt enkelt nu. Men går man Hundfostran (alltså vår kurs på Hundcenter) och gör som Rose säger hela vägen och sen för resten av sitt liv går på magkänslan? Tja då ÄR det äckligt enkelt!

Hårdaeller mjukametoder hit eller dit, SKIT i det och gå på magkänslan och anpassa efter individen! Alla kräver olika, både som förare och som hund, den dag man inser det så har man vunnit en seger!

Jag tänker tillägga att Samson på filmen med sin fd husse INTE betedde sig såhär! MEN det är aldrig skrivet i sten hur en hunds beteende ser ut, med mig så ser det ut såhär.
Lätt som en plätt!

Skriv upp er på Hundfostran och gör som vi! Njut av att alltid vara ett TEAM med din hund/hundar!
Det är jag med mina!
Jag går dessutom Hundfostran med jämna mellanrum.... Teoridelen är alltid en Aha-upplevelse!
Oavsett vilken nivå man är på!

/Jeanette och gänget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar