lördag 10 september 2011

Lägerskoj i Jönköpingstrakterna!

En bild säger mer än tusen ord...



Nu har det varit torka vill jag lova så nu blir det till att dela upp vad som hänt de senaste veckorna och jag börjar med Barn och Ungdomslägret som anordnades av Sk Habo.
Jag och Sanna kuskade ner i varsin bil ner till Metsakudo som är ett scoutläger norr om Jönköping, vi kom ner senare än vad vi hade tänkt då det tog över 2 timmar bara att passera Stockholm :/
Men kommande dagar skulle bli ett par att minnas, jag kan inte säga så mycket mer än att det var superlyckat och alla som deltog gjorde ett kanonjobb! :)
Samson gick som lånehund och fick därmed två nya förare, Oskar som är 6 år och Felicia som är 8 år. Ibland så vill man nästan fälla en glädjetår för min hund var salig över detta uppköp rent förarmässigt enligt honom. SOM han kämpade och så kul han tyckte det var!
Jag och Sanna var även rörande överens om att vi skulle tvångsadoptera dessa guldklimpar, SOM jag skrattat åt deras kommentarer om min Heffaklump och vilken glädje det var att få låna ut honom till dem. Tänk att man blir slagen på fingrarna av två som inte ens fyllt tvåsiffrigt när man ser hur hårt min klump jobbar för dem... Härligt! :)

Jag träffade massa bekanta och obekanta ansikten och är så glad över att fått stifta bekantskap med alla goa människor på detta läger. Somliga mer än andra och somliga mindre ;)
Men Jessica Blomqvist tar täten bland dem som med sitt mod och i högklackat tog sig genom spökrundan med mig och Sanna. Där vi även gick vilse så det hette duga och Stig från Piastigen kom springandes i mörkret för att undsätta oss. Visserligen hann vi få panik och rusa ytterligare 100 meter i fel riktning.

Men bilder säger som sagt mer än ord så gå in på www.schaferungdom.se för att se fler bilder eller kika i det här albumet...

Nu ska jag återhämta efter att ha varit på vår Rapportkurs i Tierp hos Thomas och Eva och det spår som jag även hann lägga och ta in innan vi äntligen landade innanför dörren. Nu sover grisarna och jag ska krypa upp i soffan och njuta av lugnet. Imorgon blir det antagligen tävling om vi har tur, men Uffe kom ju med på ett Lägrespår så jag hoppas att jag kan ta hans plats ;)

4 kommentarer:

  1. ÄLSKAR Sammy-girls slalom :)

    Syns snart <3

    SvaraRadera
  2. Tror att vi hade lika kul som barnen o ungdomarna. Det kommer ett reportage i tidningen i nästa nummer.. Verkligen fint att du kunde låna ut Samson, det ger säkert blodad tand till Oskar o Felicia också. Ett lyckat läger att minnas o vi hoppas att upprepa det igen nästa år.. vi får se vad som händer. Lycka till med allt Jeanette

    SvaraRadera
  3. Jag kommer minsann ihåg "Kom då lilla vän"Smock!Lile Oskar!
    Kram på dig och lycka till på tävlingen.lottie

    SvaraRadera
  4. Du håller dig sysselsatt ser jag ;-) Heja!!!! ;-D

    SvaraRadera