lördag 27 februari 2010

Har sovit i 13 timmar...

Beathalandet Starlight som han hette först, har ni sett vilken lite chibbies han var..
-min älskling-


Samson undrade nog om jag dött när han lyfte på huvudet och la hakan på sängkanten, han suckade tungt och vips så hade han fått upp mina ögon.
Tur att husse är en nattuggla så han rastades vid två tiden inatt...
Nu väntar en heldag med min älskade familj, äggen kokar och det vankas en gedigen frukost/brunch.

Samson ska tränas och nu har vi äntligen tagit oss i kragen Hanna, hur läskigt kan det vara!!?

Har sagt att det ska satsas på lydnaden under veckan, skyddet har gått så snabbt och på bara en månad så släppes Samson in och sitter och bevakar som ingenting, det ska drillas anslutningar och kondition men annars så har vi kört alla moment ända upp till trean egentligen.
Han behöver lite "smälta"- tid och få kommer igen om en vecka med ny energi, det funkar alltid så himla bra på honom -i lydnaden iaf så jag hoppas det hjälper här med...-
Det blir ronderingar och korta bevakningar imorrn tror jag, inte ngn konflikt som ska pytsas in i hunden utan lite jakt och byte á la Roxy-style!

Ha en underbar dag mina vänner och håll er på vägarna och unvik dikena!

2 kommentarer:

  1. Riktigt roligt att läsa om era framsteg!! Jag gläds med er..

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du, det värmer och jag kan bara säga detsamma! :-)

    SvaraRadera