tisdag 16 juni 2009

Säger jag att jorden är platt så är den det...

Nu har jag kommit igång med trimmandet och har stått och ryckt en Jack R halva dagen. Men så fin han blev:-)

I helgen var det stormålning och renovering av lägenhet som gällde, vi hann klart med sovrummet och nu saknas bara lister och självaste garderoben:-) Vardagsrummet är tapetserat och ska målas... Tror att det kan bli så att man sover premiärnatten till midsommar:-)

Mina älsklingar mår prima här upp, matte är glad som en lärka och det blir många korta pass oxå, Samson är lite störig och larvar sig just nu. Han testar om han kan komma undan och spelar dum, blir man förbannad så vips! Då har han gjort hela skiten med perfektion...
Men jag är superladdad i dagsläget, ska köra in vittringen i helgen tänkte jag... Alltså grunderna i vittringen. Fick så klockrena tips av Jonte och jag bara MÅSTE testa.

Hanna! Svarar du ja på följande fråga?

"Om du kastar ut en pinne i skogen (eller sten), kommer han tillbaka med den du kastade ut? Vittringen är lättare än att ta rätt pinne i skogen."
Jonte Eklöf, lydnadsnörd med ett par meriter i bakfickan.

Tja... visst är det märkligt att vi ska göra det krångligt som fan hela tiden?
I eftermiddag ska vi simma djuren igen, Kråkan och jag. Absolut toppträning, dock så är det lite surt att strecha en dyngsur hund.... men vad gör man inte?
Hittade den här bilden, nyårsafton på Ultuna... Min lilla fis sover så gott trots hundar som tjuter och folk som springer ut och in i vårt rum.... Usch... han är så fin. Han litar verkligen på mig i vått och torrt...
Säger jag att jorden är platt så är den det... underbara hund...

2 kommentarer:

  1. Mitt svar får väl bli JA. Problemet är att överföra det till synliga pinnar och få honom att fatta att näsan ska på ;)

    SvaraRadera
  2. Läste ditt fina inlägg i Schäferhundtidningen, jättebra skrivet!! Tänk om alla kan vara så alerta som du/ni, då skulle det se annorlunda ut minsann. Hoppas vi ses snart om inte annat till SSm.
    Kram Cia

    SvaraRadera