tisdag 31 mars 2009

Man måste gräva som fan då...



Rondering och promenader har varit dagens melodi. Han hade bra fart hela vägen runt men är något vid i själva slutsvängen, han får inte med sig röven!
Men det var lite kul att vi kunde gå in under fot och satte sig perfekt (äntligen börjar han sitter mer uppsträckt!) och jag riktade upp honom och han nappade på mitt handtecken och röstkommando. Men han var något vimsig när jag gick runt och ställde mig på andra sidan skjulet (orkade bara bära ut ett...) Blondinbellas kusin aka Samson tittade på mig tre fyra gånger och rörde sig inte ur fläcken...
Skjulet stod alltså så att man tittade "in" i det.
När jag tog ett steg fram och satte honom på nytt och riktade in och gav kommando så tittade han på mig och mer eller mindre menade att om någon skulle springa och rondera så fick man banne mig vända på skiten för DETTA var inte acceptabelt!
Efter ett smärre utvecklingssamtal med ett lyft i ena kindpåsen så for han iväg som om någon skjutit honom med napalm i de bakre etaget.

Vi har just kommit in från en kvällsrunda runt 3:ans spår, husse följde med och vi pratade om den jobbiga situation som vi har just nu. Så min lilla prins sover som en stock efter en hård dag,, han håller ju på att renovera grunden i hundgården. Man måste gräva som fan då...

2 kommentarer: