fredag 27 mars 2009

Från noll till tretusen!


När man är så här liten så behöver man inte drilla bevakning...


Det gick hur bra som helst igår, är mest nöjd med lydnaden för han går så in i hel*ete bra! Trampar under sig, håller en fantastisk position och kontakt, mammas lilla gris!

Skyddet så är som om han aldrig gjort något annat, biter som en krokodil och håller fast!

Han sitter fot intill mig med perfekt kontakt och man ser hur han nästan håller andan och på "Revir!" så drar han igång som en galning.

Kan hunden bita, kan den springa (vilket de flesta kan när man köper dem...) så finns det inte någon anledning till att köra för tidigt!
Jag är så nöjd med att jag väntat! Han sorterar och jag kan kommunicera med honom. Han blir så ren i sina beteenden och jisses vilken attidyd han har!
Så fort morsan hejar på lite så börjar han gurgla från magen och vill verkligen ha trasan.
Han håller fast i rofasen och ögonen blir sömniga och han verkligen njuter av att bara få hålla den tillsammans med mig.

Jag kan inte beskriva hur mycket jag tycker om den här lilla spillevinken, han bara är såååååååååååååååååååååååååååååååååååå underbar!

Jag satt och frös på träningen och bad honom sätta sig i mitt knä, inga probelm tyckte han! Där satt vi ca 3 mter från Ecko som körde sitt traditionella 30 minuterspass. Samson satt lungt och tyst och tittade nyfiket på allt som hände.
Sen så skulle vi köra igen och från noll till tretusen på två röda sekunder!


Ännu en gång ett jättetack till Peter och Lottie för att ni plockade ut honom till mig!

1 kommentar:

  1. Såå kul! Det går verkligen framåt vill jag lova. Lycka till i fortsättningen med.
    Kram

    SvaraRadera