måndag 13 oktober 2014

Planerad oplanerad kvalitetstid och rutiner!

Satte mig och skrev upp punkt för punk vad som ska göras i IPO:träningen med Samson. Jag hade ju sjuk ångest förra veckan efter lägret och det kändes verkligen galet övermäktigt... Som om inget någonsin skulle gå att förverkliga.
Snacka om tre ton stenar som låg på mina axlar! Suck!
Men nu fick jag rumpan ur och satte mig och skrev. Vilket var det bästa jag kunde ha gjort!
Det jag tog till mig på lägret med Johan och Thomas var att jag ska banta ner mina rutiner inför alla dicipliner, min hund förstår och jag tar onödig energi ur honom. Många av mina punkter som jag skrev upp kommer falla naturligt på plats om jag använder mig av fasta rutiner. Nyttja att det är ett färdigt program i IPO:t helt enkelt!


Så jag satte mig helt sonika och planerade 4 veckors träning och fys för hundarna och även för mig. Det kändes som att hela kalendern blev fullklottrad...
Men jäklar vad skönt! Stenkoll på läget!
Nu ska jag bara hålla mig till planen...
Kvalitet före kvantitet!
Tre max fyra dagar med hundträning och en tanke bakom varje minut!

Laddade batterierna med en promenad med odågorna, det har varit dåligt med BARA promenader, varje gång vi öppnar ytterdörren så finns det ett mål och syfte. Så även detta är inplanerat! Kvalitetstid utan ramar!

Fröken är överlycklig över att det ligger så många bollar (läs äpplen) överallt på Hagaberg. Sötnos!

1 kommentar:

  1. Duktig du är :) Ska verkligen försöka de´samma ;) Vi har blivit lite ofokuserade !!!
    Önskar Er en fin dag :)

    SvaraRadera