måndag 1 november 2010

Över 10 000 besökare!

Lite coolt måste jag säga! Det vore kul att veta vilka som läser min blogg? Kan vi göra en liiiiten undersökning? Ni som läser min blogg, kan ni skriva en kommentar? Tack! :)

Oförskämt pigg efter spåret...

Imorse satte jag klockan lite tidigare än vanligt och tog tillvara på att mornarna är lite ljusare än eftermiddagarna. Åkte och la ett rejält spår på ca 2 km med vinklar av alla sorter, 6 apporter, terrängskiften och vägövergångar.
Han gjorde ett kanonspår igen, det ger utslag direkt när jag har huvudet med i spårplaneringen och idag så var det bästa när han gick ut på grusvägen och spårade lika bra som på fältet.
Visst jag vet att det inte är svårare än fält, det handlar bara om att utbilda och skapa förutsättningen för honom att inse vart lönsamheten ligger i hans spårteknik.
Var snuskigt noga med att hålla ett jämnt tempo så han inte fick stöttning i vinklar eller apporter, det blev fnurr i två vinklar, men inte som ja trodde att det skulle bli. Han gick ur, nosade runt sin egen "axel" och sen vände han runt och spårade om ca en meter av det "gamla" spåret in i vinkeln och gick in i vinkeln som att inget hade hänt. -Låter dock som en myrsnok med rinnsnuva när han jobbar som värst ;)- Det känns ju tryggt inför framtiden om han spårar ur, jag kan verkligen lita på honom och efter våra spår i skogen så infann sig tryggheten totalt!
Men trots allt så var han inte ens hälften så trött som jag trodde han skulle vara när vi nått slutet, gryyyym spårkondis numera! -stolt!-

Nu väntar jag bara på det mail som blir startskottet för vårt nästa äventyr, hoppas att det går vägen... Nytt mål i sikte! Spännande med nytt eller hur?

18 kommentarer:

  1. Naturligtvis följer jag mina älsklingar slaviskt! Ni é grymma!

    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Jag läser ju din blogg vettu!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Ok jag läser ju inte slaviskt men tittar in lite då å då :)

    SvaraRadera
  4. jag följer er också varje dag, får bli så eftersom vi inte träffas på dagis längre. kul läsning som ger insperation!!

    SvaraRadera
  5. Och jag! Och Ultra! Och Qairo!

    SvaraRadera
  6. Jag är också här och kikar runt:-)

    SvaraRadera
  7. Japp, jag me. Ispirerande som tusan men svårt att omsätta själv bara. Klok och rolig är du också :-)

    Kram Veronica & Hobbe

    SvaraRadera
  8. Jag blir nu 10053 bloggpinnen,
    hade gott och kul med spårentusiasmen,
    Kram Yvonne me flock

    SvaraRadera
  9. Ska komma ihåg att gå in och kika på din sida trots att jag inte följer dagisbloggen på samma sätt nu när vi slutat! Den länkade ju så fint hit. Kul läsning! Lycka till med va nu mailet kan innehålla :-)
    Marie & Scirocco

    SvaraRadera
  10. Ojag med!Krams Kicki

    SvaraRadera
  11. Eva, Peter o Pepsi2 november 2010 kl. 15:02

    Hej, är du säker på att du vill ha en kommentar från alla 10 000?? Vi läser den med stort intresse, ligger lite efter ditt stora engagemang i träning..Så vi får lite inspiration av dig.

    SvaraRadera
  12. Gryyymt kul att se alla kommentarer :)

    SvaraRadera
  13. Hittade hit när jag googlade på panostit. Har Beathalandsvalp (Z). Du är en fantastisk matte och inspirerande. Britt

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag har också en Hector valp och känner igen mig så mycket i det du skriver om Samson. Avundas era framgångar och den relationen ni har!

    SvaraRadera
  15. O jag brukar oxå titta in lite då o då :) Kram Diana

    SvaraRadera