lördag 20 mars 2010

Idag simmade vi i Vällingby!


Idag så skulle vi kolla hur vi ligger till i trean och åkte till VBK för att pröva lyckan! När vi kom fram på stod jag på arslet redan på parkeringen som var en ren isbana. Samson gjorde ett hästjobb och alla som tävlade skrattade efteråt åt hur våra hundar betett sig, planen var en stor vattenpöl med tunna isflak som de hade lagt grus på. När jag la Samson på platsen på hörde jag hur isen brast och flaket lättade i framkant. Fint. Han balanserade på armbågarna men jag jag kom tillbaka på hade han satt sig upp. Med rädsla för sträckningar så nollade vi rutan. Det blev en träning idag bara, men jag är hur nöjd som helst. Har lite ont i handleden efter min vurpa på plan bara, men domaren gav tydligen inga stilpoäng när jag förgyllde vårt fria följ;) Apporteringarna var guld, vittring och fjärren med:) Mina orosmoment var inga problem, inkall så fick alla lägga i en djupvattenpöl, Samson försökte blidka mig men jag körde DK och la honom:) En fjärde placering tar vi med oss hem iaf:)

1 kommentar:

  1. Grattis! Grym störningsträning, som han verkade fixa galant =)

    SvaraRadera