söndag 9 augusti 2009

Han är bra fin... en häftig hund faktiskt...

Äääälskar min rosa spårjournal! Passar våra personligheter lixom... haha

Har fått två oslagbara pass på raken med min prins! *myser*

I fredags så blidde det spår och lydnad, körde apportering som går fin fint och det fria följet, stack till Bro-Håbo BK och lånade deras plan. De hade faktiskt speglar som man kunde gå och kolla i, därmed så kom jag fram till att mamma faktiskt har rätt, det ser bättre ut från sidan än jag upplever det från ovan. Så jag ska inte tjata om att han ska upp högre, det bli onaturligt och risken att han skjuter ut bogen och kommer ur position är stor då.
Sen blidde det agility! Weeeeeha! Samson har kommit över sin lilla höjdrädsla som blev efter att han höll på att ramla av den skrangliga trappan i Oskarström. Nu kutade han som en iller fram och tillbaka på egen hand. (bilder kommer så fort jag hittat kabeln till kameran)

Igår blev det skydd med råge, han biter som en krokodil och nu är det ny ärm som gäller; vi har fått med oss att det ska vara en med längre bitkil och som är hårdare...
Benson satt fast i ärmen när mammas lilla bet till och kunde med lite smärre nypskador dra sig ur...
Vi körde även vår första bevakning, allt faller sig så naturligt för honom. Han är en så stabil kille och eftersom han ändå fick vänta tills nu så sorterar han hur bra som helst. Hade jag gasat från början så hade det slutat i smärre kalabalik :-O
Han satte sig ner och efter två skall så fick han bytet...

Efter den gemensamma genomgången så blev det klart att skyddet kommer att ligga på is igen men undantag för uthållighetspass fram tills själva försvarspaketet vaknar, vilket brukar hända vid 16-18 månader hos hunden.

Jag satt och mös hela dagen sen, han är bra fin... en häftig hund faktiskt....

Längtar tills nästa träning, speciellt med vår skojiga grupp! Ni är super!!! Bra jobbat allihopa!

Nu väntar vi med spänning på kalasbilderna från igårdagens grillning där även Samson fick en partyhatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar