lördag 22 november 2014

Dåligt tränade IPO-hundar...


Jag är verkligen supernöjd med vad simningen ger mina hundar, till skillnad från föregående år så använder jag inte simning för att bygga massa muskelvolym utan nu är det fokus på rörlighet och att få igång så många muskler som möjligt varje pass. Inleder alltid med att vibba hundarna innan de får hoppa i poolen. Har kört det sen i somras och jag upplever att det gör skillnad. De är snabbare på att bli mjuka och fina i bassängen och man kan köra svängar och cirklar tidigare. Sen så avslutar vi med en kvart på vibben medan jag städar och snackar skit med Sofia och Tobbe.
Simningen är guld! Verkligen guld!
Satt och kollade på topphundar inom IPO runtom i världen och jag slås hela tiden över hur dåligt tränade många av dem är... De avlastar eller kompenserar hejvilt... Sen undrar vi varför de inte håller? Lite generaliserande men ni fattar säkert!
Förresten! De håller på att bygga ut på Färingsö Hundsim så pensionatet ska bli större och det kommer finnas en lektionssal!
Hur bra som helst!
Det kan bli så att det är där jag landar för att hålla kurs framöver! WHO knows!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar