lördag 8 november 2014

Är sociala medier en dumpventil?

Kärlek. 


När jag ser på mina hundar så har jag så svårt att föreställa mig hur det känns att ha så mycket emot de olika typerna.

Jag kan inte för mitt liv föreställa mig vilka känslor som bubblar bakom tangentborden när inlägg och kommentarer haglar om vad som är rätt eller fel.


Jag ser på mina hundar och ser individer, individer som kommer ur uppfödningar som strävar efter sitt ideal av schäfer.

Allt jag känner är kärlek till mina hundar och respekt för det arbete och tid dessa eldsjälar lägger ner för att jag ska kunna ha möjligheten att köpa mig en frisk och underbar schäfer.


Alla ni som känner den där frustrationen och den oändliga önskan att nedvärdera andras arbete och andra människors stora kärlek? Hur tänker ni egentligen?

Har dessa sociala medier blivit en dumpventil för livets alla orättvisor eller är det verkligen såhär illa ni beter er i verkliga livet också?


Hur som helst.


Bilden föreställer min kille som kommer ur HGH-linjer.

Det tredje lägret.

Vallhundarna. Herdehundarna. 

Fårskallarna. 

Ja vad ska de få kallas av elaka tungor?


Bilden visar verkligen hur vi kände för varandra. Kärlek.

Mitt hjärta.

Min Bordercollie i schäferkostym.

Älskade hundar. 

Oavsett färg eller form.



1 kommentar:

  1. Visste du att jag gjort en ovetenskaplig studie av dem som "hatar" mest ?
    Den visade att 30% av dem som är mest rabiata har en ...... schäferblandis !
    Och både du och jag vet att de som "hatar" är mera aktiva på tangentbordet än på appellplanen eller i skogen.
    Så gör som jag, ignorera packet !

    SvaraRadera