söndag 30 mars 2014

Till dig som undrar eller kanske vill ha en exteriörschäfer....

Det är verkligen svårt att ställa upp sin egen hund, vet inte varför men det fumlas en hel del från min sida....
Men oavsett så är han rätt grann min älskade Heffaklump!



Till dig som undrar eller som kanske vill ha en exteriörschäfer...
Här har du en helt vanlig och rätt lat (eller smart som Tommy skulle ha sagt) exteriörschäfer som ändock uppfyller de flesta av mina önskningar om att få hålla på med alla grenar, tävla och framförallt att få ha en bästa vän i alla lägen. 
Vill man så går det helt enkelt! 
Vår resa är verkligen inte unik och rätt enkel att göra om för de flesta... man måste bara älska att träna och tävla... 
Kanske passar det med en bokstavskombination hos föraren... 
Ett tålamod och lugn hos hunden är inte heller fel då...
Men framförallt ska man INTE omge sig av människor som får en att tvivla, folk som ser färg eller stamtavla före de ser en schäfer BÖR undvikas!
Om de frågar "Varför har du en utställningsschäfer? Du som vill träna/tävla?", då VET du att du är i FEL sällskap! Jag lovar!
Undvik dem och ty er istället till dem som tillhör skaran med mantrat "Hur svårt kan det vara?", jag lovar att dessa människor finns i din närhet bara du letar lite.

Annars får ni packa väskan och komma till vår klubb!

Ett stort TACK till alla som stöttat oss genom dessa fem år, träningskamrater, figuranter, familj och allmänheten som uppskattat vårt äventyr!
Än är det inte slut, det finns mycket kvar att upptäcka!
Min Heffaklump kommer nog lika tålmodigt att ställa upp på det som på allt annat han stått ut med...

Älskade Hund. Älskade Brukshund. Älskade schäfer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar