söndag 21 april 2013

Fullspäckad helg!

Det har varit spårande med Uffe, kika kul varje gång! Efter "domarhälsningen" så blir jag ju anvisad spårstart och riktning. Ställer upp och Samson står startklar och är taggad! På kommandot "spår" så sätter Samson ner nosen och gör 90 grader höger och spårar typ över mina fötter. Jag låter linan löpa och tittar upp på en Uffe med ett klassiskt pilimariskt leende.
Såklart var Samson rätt ute och ni kanske förstår vilken humor som regerar i vår lilla duo. Mitt spår till Donna var av lite lika karaktär kan man säga...
Sen var det dags för bästa kursen!
Samson har varit helt tyst och gått ut på ALLA ljud med viftande svans och lugn! Fantastiskt! Älskar detta gäng alltså!
Idag efter en timmes prommis så krog jag och Cissi ut till hundsimmet på Färingsö. Alla hundarna har fått simma och ett simkort är i förskaffat som jag och Cissi delat på. Tanken är att Samson ska få sig en omgång och Elsa hamnar lite i skymundan. Men vi får väl flörta med mormor Kattis och se om vi inte kan toppa fysen inför att skyddet ska startas upp. Klart prisvärt iaf! 1500 för 10 gånger och man hinner lätt simma två hundar per tillfälle!

Nu ska vi åka till mamma och Benson och se över hemsidan för ungdomarna och äta lite middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar