måndag 12 mars 2012

"Det finns inga människor som är FÖR snälla. BARA människor som utnyttjar andras godhet."






Fönsterputsning pågår, men en nagel höll på att sätta livet till så nu måste limmet härda.
Imorgon kommer två spekulanter som vill se lägenheten innan visning Det ser jag som ett gott tecken och kanske kanske så är mitt liv här i Kungsängen ett luddigt minne blott om inte allt för lång tid.
Man inser inte hur mycket som ska göras och hur djävulskt mycket pill det är med bara städningen inför värdering, sen fotografering och nu visningar. Visningarna innebär att folk kommer att gå och rycka i garderober och köksluckor. Fönster ska pustas, lister rengöras, väggar tvättas i omgångar (hundägare som man är) och badrum skrubbas till förbannelse! Allt detta gör jag själv.
Känner mig stolt som är så pass stark och att jag skött alla detaljer kring separationen, varenda telefonsamtal och möte, ett gott tecken på att jag kommer klara mig galant i framtiden. Jag har inte förändrats som person, jag är fortfarande den drivna personen och det har alltid varit jag. Nu vet jag bara mer om livet. Nästa gång ser jag varningstecknen långt i förväg och ska vara observant i mitt stöd gällande min framtida respektives vänner/kollegor. Men som min fd chef en gång sa; "Det finns inga människor som är FÖR snälla. BARA människor som utnyttjar andras godhet." och DET är ju en korrekt beskrivning om något.

Jag ska börja packa och sortera upp vad som ska lämnas bakom mig och vad jag kan tänka mig att ta med. Helst hade jag velat gå och erbjöd att lämna bohaget orört för ett par tusenlappar, men det var inte värt det för X. Men efter fotograferingen och mäklarens nya utsagor så gjordes en bodelning och jag fick med mig saker för det dubbla jag begärt. Så det var ju egentligen bara bra. Men minnen är alltid jobbiga att släpa med sig. Därav att jag inte ville ha med mig något.
Jag och Samson kommer flytta till Färingsö till att börja med, ett underbart akutboende som min finaste Cissi erbjudit. Sen blir det Åkersberga över sommaren.
X har fått en lägenhet av Försvaret i Solna så han och Quarre bor där numera, jobbigt med pendling men han ville inte ha vår lägenhet och tyckte det var ok att bo i stan med hund och pendla. Men klart förståeligt när man får vardagen betald, jag hade inte tackat nej.

Själv är jag salig över att slippa det utan få komma ut på landet med vatten tre meter från fönstret :)

Snart är det bara ett bankbesök kvar. Sen är alla förehavanden avklarade. Sen väntar bara en spännande framtid, det har ju redan dykt upp erbjudanden och annat skoj som gör att allt känns ljusare, med värmen kommer lyckan känns det som.

Ett stort lycka tillönskas mitt ex och hans nya tjej/date/respektive/(?)/bästa kompis/kollega -Ursäkta om jag är oklar, men jag vet inte om skilsmässan är klar. Men det tror jag.- och till ert nya liv som ni påbörjat! Slit varandra med hälsan!

Viiiiiiiiiiiidare i livet! Håll nu tummarna för att vi får igång en budgivning och att lägenheten får samma slutpris som vilken herrgård som helst! :)

22 kommentarer:

  1. Livet är bra jävla konstigt ibland. Jag var tillsammans med en J också. Han försvann på nyårsafton och kom aldrig till festen. En vecka senare gjorde vi officiellt slut. Varför vet jag inte än! Det hela slutade med att jag köpte en flygbiljett till Australien, för att komma bort från honom och hans kommande smörjeri. Det blev en UNDERBAR period i mitt liv. Den där misslyckade sorgsna nyårsaftonen är bland det absolut bästa som hänt i mitt liv! Jag tackar honom idag. Tack för att du var en skit. Tack för att jag fick uppleva många tårar innan jag kom på vad som gjorde mig LYCKLIG!
    KRAM till dig Jeanette, finaste du!!!!

    SvaraRadera
  2. Du är en så imponerande kvinna med så sunda värderingar att det är för mig en gåta att man ens släpper dig. Men jag tror nog bara att personen inte riktigt vet vad han haft och förstår inte förlusten som han gör när han inte väljer att slåss för er. Hade du varit min så hade jag satt en ring på ditt finger för flera år sen, det vet du!

    Starkare människa får man leta efter! Du kan gå genom eld och vatten, det vet vi sen innan. Detta är ingenting för dig. Det vet du också! Det som inte dödar, det härdar säger du alltid till mig. Jag tror det är ditt motto i livet så håll dig till det.

    Jag hade aldrig haft sinnesnärvaron att önska mitt ex lycka till, men jag anar att du vet själv att det inte är du som är förloraren. Stort. Så jävla stort.

    En stor kram från din beundrare söderöver!

    Ps. Glöm nu inte att ringa mig! Annars kommer jag fan upp och nitar dig! ;-) Ds.

    SvaraRadera
  3. Du är en så imponerande kvinna med så sunda värderingar att det är för mig en gåta att man ens släpper dig. Men jag tror nog bara att personen inte riktigt vet vad han haft och förstår inte förlusten som han gör när han inte väljer att slåss för er. Hade du varit min så hade jag satt en ring på ditt finger för flera år sen, det vet du!

    Starkare människa får man leta efter! Du kan gå genom eld och vatten, det vet vi sen innan. Detta är ingenting för dig. Det vet du också! Det som inte dödar, det härdar säger du alltid till mig. Jag tror det är ditt motto i livet så håll dig till det.

    Jag hade aldrig haft sinnesnärvaron att önska mitt ex lycka till, men jag anar att du vet själv att det inte är du som är förloraren. Stort. Så jävla stort.

    En stor kram från din beundrare söderöver!

    Ps. Glöm nu inte att ringa mig! Annars kommer jag fan upp och nitar dig! ;-) Ds.

    SvaraRadera
  4. Folk är märkliga. Men som vår vän säger: man kan inte kontrollera miljön, alltså måste man kontrollera hunden. Hoppas du förstår min liknelse - den viktigaste relationen är den du har med dig själv, den måste alltid komma först. Och det är ju inte du som förlorat något bra i denna situation, snarare har du "dodged a bullet", så... gratulerar! Älskar dig, kompis! Yours truly, Kråkan

    SvaraRadera
  5. Du är en inspiration för alla Jeanette!

    Jag var förvånad när jag fick veta vad som låg i görningen. Men du ska ha en man. Inte en pojke.
    Just nu är han fel för dig i livet. Så det är ju bara hoppas att Cilla är redo att ta över din ansvarstagande roll och att de blir lyckliga tillsammans till slut när allt är klart.
    Vilket de säkert blir och det är stort av dig att önska dem lycka till, du är den större människan i detta fall och jag önskar dem detsamma som du.

    Din framtid kommer vara av en helt annan kaliber, äventyr och passion med säkerhet! Du kommer aldrig behöva leva genom andra! Det är avundsvärt!

    Vi ses när vi ses!

    SvaraRadera
  6. Fortsätt i samma anda och med samma inställning som du har nu. Du är stark, du är fin, du är bäst, du är G.I. Jane <3

    SvaraRadera
  7. Tråkigt när man inte kan sköta det snyggt efter så många år och mot sina respektive, personligen så tycker jag att man ska avsluta allt man har innan man går vidare. Med respekt för den andres äktenskap/förhållande som borde få ett värdigt avslut.
    Kärlek är som du skriver inget man kan rå över, men att medvetet såra är grymt och kommer straffa sig i slutändan. Att gå vidare med det bagaget är dömt att misslyckas, sen hur lång tid det tar är olika. Men i fördärvet går det.

    Du är stark tjejen, en fantastisk och omtänksam kvinna och jag skulle vara så stolt om jag hade någon som du vid min sida. Så fruktansvärt stolt.

    Se nu till att njuta av singellivet, snart kommer det en man som är värd dig!

    Kram Thomas

    SvaraRadera
  8. Vänta lite!? Är du singel?
    Jag måste ha sovit? Vad har hänt?
    Du svarade inte när jag ringde! Jag jagar vidare! Har Jonas varit otrogen? Med hon som var på adventsfikat med sin man? Visst var det hans bästa tjejkompis? Eller hans enda tjejkompis om jag inte minns fel? Var inte hon typ nygift?
    Vad fan. Vill du ha hjälp med något eller likvidera asen så ring mig! Nu!

    Jag har killar för dig, släpp dököttet och skaffa en redig karl! Kom hit eller så kommer jag till Stockholm! Vi ställer upp dem på linje så får du peka vem du vill ha! Kommer du ihåg Johan? Han kommer antagligen komma farandes nu tjejen! Fan detta är ju århundradets grej, HEDMAN är singel! Det borde stå på löpsedlarna! VARNING alla! Världens bästa brud är tillgänglig! Spänningen stiger....

    Pöss påre!


    Puss

    SvaraRadera
  9. Favorit citat: !life is pain, get used to it" Och kan någon det så är det du! Kramizar

    SvaraRadera
  10. Hej Jeanette
    Sitter här i ett annan sorts elände med en svårt sjuk far på sjukhus och en mor med alzheimer som har flunsan som nu bor här då hon ej klarar sig utan far.
    Känns skönt att läsa dina goda tankar och vi vet att saker reds ut,löser sig och sedan får vi gå vidare.
    Hämtar styrka här o där,nu blev det här på din sida.
    Big hugh o lycka till
    Yvonne

    SvaraRadera
  11. Det som jag ställer mig frågande är hur ond en människa kan vara? Vad hände med den grundläggande respekten för andra människor? Att man sitter tillsammans med det andra paret och helt enkelt planerar för att rämna sin älskares nuvarande partners liv.
    Att medvetet gå in för att såra så förbannat man bara kan, det finns inte ord som beskriver hur jävla illa det är.

    Skulle dessa två läsa dessa kommentarer så vill jag för protokollet säga att ni är så förbannat värdelösa och ryggradslösa individer så det finns inte motsvarighet bland däggdjuren.
    Helvete! Kom igen när man har ett förhållande av skitkaliber, men när jag sett er tillsammans, när han pratat om er. Det är svårt att tro att det skulle ha varit lögn.
    Men somliga förväxlar vänskap med att göka och alla kan inte ha kollegor av annat kön Så jävla värdelösa är vi i kåren, tyvärr. Men då får man ta sitt vett tillfånga och prioritera.

    Jag kommer gladeligen ta parti och jag vet ju vem eller vilka jag ska varna kollegorna för. Hugger man de man älskar i ryggen utan förbehåll så kan man fan inte gå säker som kamrat och kollega.

    Så jävla enkelt.

    Jag inboxade mitt nummer till dig tjejen, hör av dig om det är något jag kan hjälpa dig med!

    SvaraRadera
  12. Jag visste inte vad som hade hänt, när du berättade och jag ställde följdfrågor så slår det mig att du är utan konkurrens den starkaste kvinna jag känner. Inte bara att du går igenom och tar dig igenom saker med livet i behåll, du lyckas se det positiva och din storhet som människa är bländande.

    Vad denna kvinna utsatt dig för hade fått mig att klösa ut ögonen på henne, vad ditt ex gjort hade medfört att jag suttit i häktet för flera veckor sen.

    Men så har jag en bra bit kvar innan jag ens når dit du är, jag hade bytt planhalva om det inte hade varit för killens invändningar. Du är fantastisk!

    Kram Carro

    SvaraRadera
  13. Jag kommer hålla ett extra öga på fröken, vet ju såklart vem han är men har bara ett ansikte på henne. Man får väl hålla i sin karl, kappvändare är inte att leka med!
    Man undrar ju vem som står på tur...

    Vilket jävla sätt. Blir så jävla förbannad! Hörde om allt pysslande bakom din rygg och man vet inte om man ska skratta eller gråta åt hur patetiska människor kan bli. En ny lägsta nivå får man säga, men vem vet... Jag har lagt ut en liten varning till tjejerna så vi ser till att ha ögon i nacken.

    Du är så jävla mycket bättre än henne och han förtjänar inte dig, han förtjänar henne. Hon förtjänar honom.
    Det vore den ultimata skadeglädjen och sen kan vi ju slå vad om hur deras liv kommer att se ut. ;-)

    Skadeglädje är den enda sanna glädjen, you heard it here first!

    Spoken by Booooooooooooooooooook!

    Nej nu ska man kanske jobba lite, det är hektiskt på firman nu... Eller inte!

    SvaraRadera
  14. Hon är ett första klassens luder med torr jävla humor och intetsägande personlighet. Han snackar förbannat mycket och lever inte upp till allt jävla tugg.

    Var förbannat glad att du blivit av med extra lasten som du släpat på, själv är man jävligt nöjd med att det är fritt fram att tycka vad man vill om dessa individer utan att behöva tänka på att det är respektive eller en bekant till dig. Vi är ett par kollegor som känner likadant, Hedman är för ett fruntimmer utan dess like och förtjänar faktiskt mer än en liten pojke trampar i hundskit varje gång han öppnar käften och hans ynkliga försök till kvinna som leker officer.

    Du har ryggen täckt av oss, nu är det bara att sikta på framtiden! Jag kan gärna ställa upp! ;)

    SvaraRadera
  15. Om jag förstått dig rätt så tycker du om att träna? Vad är ditt rekord i bänkpress? mitt är 80 kg

    Killen

    SvaraRadera
  16. Hej
    Fasiken vad jobbigt :( önska dig lycka till med livet :) <3
    Kram Marie&Carma

    SvaraRadera
  17. Saknar dig, så tomt när du inte är här :) Hoppas allt är så väl med dig som det bara kan. Kramar från Mig och Wilda

    SvaraRadera
  18. Några frågor... anser du det vara rätt att sverige lägger ner så enormt mycket pengar på krig, att vi dödar folk, berövar folk av det viktigaste dem har; livet? för att bringa "demokrati" och "rättigheter för kvinnor". Hmm. Ponera att ditt eget land blev angripet, då hade du möjligtvis försvarat ditt land, gått med i ett gäng, organisation. Då blir du kallad för terrorist vettu. Kan fortfarande inte sluta tänka på att du sa att talibanerna inte var några goda människor! Och denna bilden genomsyrar väst ENORMT.

    Titta på våra utgifter: Ett jas 39 gripen flygplan kostar mycket. Man kunde fått 1094 särskilt boende-platser för äldre

    Försvarsexportmyndigheten: kostar lika mycket som 913 platser i grundskolan

    En svensk soldat i Afghanistan: kostar lika mycket som 12 sjukvårdskliniker

    Svenska militärens årsbudget kostar lika mycket som 3 sjukhus

    Nu har jag kopierat dessa fakta om du vill ska jag länka till det också, för nog fasen är det sant alltid. Alltså visst är det synd med kvinnoförtrycker i afghanistan alltid etc etc men är det anledning att invadera ett land? hoppas du tagit till dig mycket här nu.. Hoppas du svarar! kram

    SvaraRadera
  19. Ja det är sant att det kostar, men jag tycker att det i många avsdeenden är värt det. Det är kanon att du engagerar dig och brinner för din sak.
    Jag står fast vid mina åsikter och värderingar, för efter att jag personligen vägt nackdelar och fördelar mot varandra så är det där jag står. Enkelt.

    Jag tycker nog att vi kan sätta punkt för diskussionen där.

    Tack för alla dina kommentarer och ha det gött!

    SvaraRadera
  20. Men vadfasen, vad har du emot talibaner då, vad är det för fel med dem!? Vi snackar inte om några fårskallar i träningsoveraller här, detta är ett folkslag, ett uråldrigt sådant. Vet du ens vad ordet TALIBAN kommer från? Jag hoppas de försvarar sig från hororna i väst så gott de kan!

    SvaraRadera
  21. Hej gen!
    Jag kanske varit otydlig men ska uttrycka mig så klart jag bara kan.
    DU får gärna tycka och tänka precis som du vill, att referera till "hororna i väst" anser jag inte vara speciellt konstruktivt. I detta inlägg där du ständigt kommenterar ang Afghanistan så berättar jag att jag gått igenom en separation. En omvälvande och otroligt jobbig tid i mitt liv. Min engagemang gällande Afghanistan är starkt kopplad till det arbete som mitt ex la ner och hur han kände för det folk han mötte och fick möjlighet att lära känna eftersom han jobbade med just afghaner. Efter att ha mött barn och ungdomar här i Sverige så kände jag en stolthet över att svenska soldater gjort skillnad och frustration över att om de haft lite mer resurser så hade hälften av dessa barn inte behövts skiljas från sina familjer.

    Så äntligen, acceptera att vi inte tycker olika. Har fakta som vi väljer att tolka på olika sätt.

    Jag ber dig härmed upphöra med denna diskussion, jag tycker att det är bra om folk har en åsikt. Men du och jag lär inte komma överrens på detta sätt. Det är ju bara bra att man tycker olika så debatten kan föras i samhället.

    Ha det gott!

    SvaraRadera