onsdag 16 juni 2010

Samson bjöd på tårta, rosen har han gjort själv!


Ikväll var det träning på schemat och Samson fick bjuda på korningstårta som uppskattades, Samson slickade i sig lite grädde som kosttillskott inför det återstämde skyddet. Jonte och Rose kikade på min lydnad och jag fick bastning för mina halter, han är svårläst min lilla kille... Skillnaden mellan lathet och osäkerhet/samarbetsvilja är hårfin men som tur är hår jag så engagerade träningskamrater så de la ner många minuter på att kommendera och analysera. Jag och Samrö trampade på i säkert 15 minuter och han jobbar så fint hela tiden, utan belöning utöver små korta 'bra/duktig'. Det märks att han börjar bli äldre när han verkligen mäktar med att ligga i ren lydighet och inte i jakt på boll, min duktiga lilla pojke! Testade vår fjärde grupp totalt oxå, har kommit på att jag måste nog träna lite IPO-lydnad och inte bara glida ut på tävling... Man kan inte leva på flax i varje klass så efter sommarlovet på ska det verkligen brukas allvar på den fronten! Skyddet gick kanon, nytt koncept där vi länge och väl både före och efter diskuterade Samson och vad som får honom att jobba ovillkorligt, och kom fram till att han är för stabil för att köra på med massa trix från figgen eller så. Resultatet kom som ett brev på posten och han blev otroligt mkt tryggare i vad han gjorde och höjde sin egen drift . Jag kunde stå utom synhåll och minsta minikorrigering fick honom att jobba utanför hans tidigare kapacitet. Jag bara älskar hur högt i tak det är i vår grupp, det ventileras högt och lågt, men säger emot och håller med om vart annat och jag känner verkligen att jag utvecklas tack vård er underbara! Hände, kände och lärde! Så lätt och så gött! Godnatt allihopa!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar