onsdag 14 april 2010

Min mammiga mammas gris...

Malin med "sina" hundar, se vilka trånande blickar kidsen ger gamla Milton som myser med Malin...

En helt otroligt härlig dag på väderfronten, det var 0 grader ute när vi rullade från Kungsängen vid 05.00 men graderna steg snabbt och solen var inte sen att titta fram.
Efter jobbet så bestämde jag mig för att investera i ett par nya gympaskor då jag härmed bestämt att våren är här på allvar, det blev Stinsen och nys skor, lite annat smått och gott -älska rea!- kom med hem och nu tänkte jag hoppas in i duschen för en rejäl tjejstund!
Köpte en smootie på Waynes Coffee och killen som sålde den gav mig en av varje gratis för att jag frågade vilken han tyckte bäst om... -ibland så känner man sig speciell...-

Samson är bra mammig nu sen han fick flytta ut i hallen, det ger resultat på lydnadsplan vill jag lova! Bland annat pip när jag lämnar honom -visserligen knappt två sekunder- som måste tränas bort... Det är samma om jag lämnar honom i bilen numera... Kanske får han flytta in i sovrummet på nätterna igen iaf... Men samarbetet har blivit guld så man får väl ta det onda med det goda och tabubelägga pipet... Konflikt = utvecklande...

Någon som har tips på inlärning på dirrigerings apporteringen? Har jobbat med att lära honom höger och vänster med koner och vill inte lägga på jakt ännu... men har ni uppslag eller bra grejer som ni kört så skriv en kommentar eller mejla mig!

3 kommentarer:

  1. varför fick han flytta ur sovrummet?

    SvaraRadera
  2. Vem frågar?

    Blir jag mindre tillgänglig för honom så värdesätter han tiden med mig mer, det blir lite exlusivt att få vara med mig. Det ger alltid resultat på en gång på honom... men det är svårt för en som människa att ha distans till sin älskling...

    Men vilka fina resultat det ger...

    Ska skämma bort Jonas valp... ;)

    SvaraRadera
  3. Inga uppslag utan jakt, men jag har lagt ut boll (jag vet) åt det håll jag ska dirigera och apportbockar i mitten och på andra sidan, för att få rätt minnesbild. Funkar ypperligt för oss iaf. När har du nästa tävling?

    SvaraRadera