måndag 5 april 2010

Härlig vårdag!

Samson och jag tränar vidare... I oändlighet...

Roxy in action!

Xanti ska visa lillskiten Jonas var skåpet ska stå, här på våg in i skulet...

Xeon's spårkarriär har tagit fart!

Somliga uppskattar sina hundar mer än andra... ;)

Samson är blivande bombhund men har vissa moment kvar att lära sig... typ regel nummer ett: RÖR EJ!

Mästerfotografen Kjell Forsell har tagit bilderna!

Det var en helt under bar dag som tornade upp sig igår., hann lägga ett "test"-spår och ett ordentligt med 5 apporter och två vinklar, han gick kanon, dock så är spårkondisen inte på topp och efter näst sista apporten så "dog" han i mina ögon och mamma hoppade in och tog linan, jag gick fram till honom och kampen om spåret tog fart. Då är han inte sen på att köra ner näsan och bli så intensiv att mamsen fick brännsår i händerna av att hålla mitt ånglok som kom farandes över fälten -tempo, tempo eller hur mamma!!? ;) -
Han försökte dock jävlas och la ner rumpan lååångsamt vid de två första appoterna -Han låg som en sfinx men framdelen kom ner snabbt och bakdelen kunde lika gärna haft ett sånt där backljud som bakgrundsljud- sen sneglade han över skuldran efter mig och om han skulle komma undan, jag lät det vara och han fick en apport till på sig att korrigera sig själv, han gjorde om samma sak men nu tittade han redan bakåt när han hissade ner rumpan. Då var det nog och på nästa apport grälade jag på honom och så fick han "visa" om och om igen, han är så söt när han viftar på svansen och blir aktiv mot mig. Resten gick toppen utom en vinkel som han gick över... -Men men...-
Sen blev det lydnad och vi körde vidare på vårt sättande och fria följet med förflyttningar, de gick kanon utöver framåtsändandet där han vek av mot en fläck och hur det sedan ekade över nejden när jag vrålade på min hund var komiskt, jag hämtade honom i nackskinnet och "grälade" på honom och gjorde om, då gjorde han rätt med en sån där härlig energi som han alltid får när han ligger i onåd. Tonåringar!

Skyddet gick riktigt bra, det är mycket som ska till och man vill att vi ska ha kommit lika långt där som i alla andra grenar, mitt tålamod är... Sådär...
Men han har en helt annan energi nu och det känns skönt. Mål 1 är uppnått! Nu ska vi satsa på nästa mål och det kommer säkert gå kanon det med!

Alla hundar gjorde ett hästjobb och med så härliga förare så är det inte konstigt! Alla får hjälp och stöttning och alla har ngt att tillföra, det är så högt i tak att man tror skiten blåst bort! ;)
Jag blir varm i hjärtat av alla härliga människor som finns i vår grupp, det är så go stämning att ingen verkar vilja åka hem... Så efter 6 timmar så var det ett långdraget hejdå innan alla kom in i bilarna ;)

Det är guld med Jonas som kan ta in oss på övningsfältet och så får man tillgång till dessa kanon fält som ingen annan kan använda -ingen risk för att krocka med folk där inte!-, tack älskling! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar