söndag 26 september 2010

Helgen är över!

Har ni sett en sötare valp? ;)

Idag så tog jag bara Samson med mig och gick en rejäl morgonpromenad, älskar när solen lyser, Man har rätt musik i öronen och en hund som hoppar och studsar runt ens fötter... DET är livskvalitet! Finaste pojken min...

Sen mötte vi husse och lillebror på parkeringen och begav oss till träningen, mådde lite dåligt på vägen dig och var lite dåsig större delen av dagen -är ännu..- men det var bara att bita ihop!
När jag suttit med huvudet mellan knäna så frågade jag Malin om vi inte skulle gå och köra lite agility, sagt och gjort! Men eftersom jag var så pass illa däran så blev det mest att jag stod och pekade över planen och skickade Samson -tränade ordförståelse säger vi att det var... ehrm..- på "balans", "tunnel" och "slalom"... Sen blev det ett konstskick/framåt sändande till andra planen och husse så jag kunde springa och pudra näsan...
Sen mådde man lite bättre i omgångar, när jag kom ner så stod Jonas och körde lite lydnad med honom, det såg så förbannat snyyyyyggt ut! Ser det verkligen ut så när han går med mig? -I think not...-
Körde igenom honom och insåg att vi slappnat av lite i lydnaden... inte bra... Så jag körde med koppel och korrigerade honom när han tappade lite position. Han blev förvånad och föll så fint in i aktivitet så jag rös lite... Ibland så är det verkligen som att vara i ett "flow" när man jobbar med honom -Idrottarna vet vad jag pratar om för känsla!-
Sen blev det skydd och gårdagen hade fört med sig att vi hade lite att ta tag i, Lilleman har lite frustration och dominans som gör sig påmind och i varje öppnande så exploderar han så pass att Benson får dra åt sig näsan, DET var bara att ta tag i idag... Sagt och gjort...
De duttar som blev igår när han blev trött jobbade vi vidare på och sista passet -av 2- gick riktigt bra!
Men den som jag tappade hakan åt idag var Roxy, såå snyggt så man fick gåshud! Den tjejen är farlig vill jag lova! Snygga bevakningar med perfekt intensitet och hon ger verkligen ett dominant intryck, en riktig klassiker! Heja tjejer!
Utter har på två dagar tagit enorma steg framåt, äntligen är han frisk(are) och det syns verkligen, skolboken på bevakningen och så snygg teknik. Angreppen var snuskigt bra och Jonas mottagningar var riktigt effektfulla, sånt ska man egentligen filma...
Sen var det "bebis" dags och alla yngligar (Xeon, Quarre och Zandor) gjorde entré, vallhundarna är så lika och sen har vi Zandor... labradoren som älskar allt och alla! Även skydd alltså!

När vi kom hem så tog jag pojkarna på en promenad och en timme senare när vi kom hem så stod det pepparbiff, klyftpotatis och bea på bordet. Maten fick flytta in i vardagsrummet och till det blev det "Forgetting Sara Marshall" -skrattade gott och vill ni ha ett gott skratt ska ni se den!-
Nu väntar jag på att min ögonbrynsfärg ska bli klar så jag kan krama kudden och läsa min bok...

2 kommentarer: